ANUNCI AJUNTAMENT DE VALLS
Per Acord de Junta de Govern local de data 12/01/2024 s'aproven les següents bases específiques que regiran la convocatòria per a la cobertura de places vacants d’agent de policia les quals es fan públiques en text íntegre als efectes oportuns.BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LA SELECCIÓ PER OPOSICIÓ LLIURE DE PLACES D’AGENT DE POLICIA LOCAL VACANTS DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L’AJUNTAMENT DE VALLS I CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL.
PRIMERA. - Objecte
És objecte de la present la regulació de les bases específiques per a la selecció pel sistema d’oposició lliure de places d’agent de la policia local corresponents a l’escala d’administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de titulació. Les funcions assignades als policies locals són entre d’altres, les que estableix l’art. 11 de la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les Policies locals de Catalunya i resta de normativa de la funció pública per als policies locals i s'exerciran en règim d'incompatibilitat. Les funcions i comeses descrites son a títol anunciatiu i no limitatiu; la seva concreció es produirà a través de les ordres i instruccions dictades pel superior jeràrquic així com per les necessitats i desenvolupament del lloc de treball.
Aquestes bases contemplen el que estableix la Disposició Addicional vuitena de la Llei 16/1991, de 10 de juliol de les policies locals, redactada en virtut de la Llei 5/2020, del 29 d’abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic i de creació de l’impost sobres les instal·lacions que incideixen en el medi ambient, pel que fa referència a la presència equilibrada de dones i homes en els diferents col·lectius professionals municipals, en quan el nombre de places reservat per a dones no pot ésser superior al 40% ni inferior al 25% de les places convocades que es regeixin per aquestes bases. L’acord de convocatòria fixarà el nombre de places a cobrir i s’indicarà , si es cau, la pertinent reserva de places a dones.
De conformitat amb la disposició addicional trentena del Decret Legislatiu 1/1997, de de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció publica, i per tal de limitar al màxim el nomenament de personal interí en llocs de treball de la categoria d’agent de la Policia Local de l’Ajuntament de Valls, i per dotar futures vacants, a càrrec de les ofertes d'ocupació publica dels dos anys següents s’adjudicaran a les noves vacants que es produeixen a les persones aspirants que hagin aprovat el procès selectiu sense obtenir placa, segons l'ordre de puntuació de persones aspirants aprovades, les quals es nomenaran personal funcionari de carrera i es destinaran amb caràcter provisional amb motiu de l'adjudicació d'aquestes vacants. La relació de persones aspirants aprovades sense placa quedara automàticament sense efecte un cop transcorreguts tres anys a comptar de la data de resolució de la convocatòria del procés selectiu o quan es resolgui una posterior convocatòria d'un altre procès selectiu del mateix cos. No obstant això, passat un any des de la resolució que aprovi la llista de persones aspirants aprovades les persones aspirants, abans d’incorporar-se al servei, hauran de realitzar novament, les proves físiques, la prova medica, i la prova psicotècnica, amb l’objectiu de comprovar que es mantenen les condicions d’aptitud per ingressar en el cos de la Policia Local. La borsa de treball tindrà com a objectiu:
a) Cobrir transitòriament places que han de ser ocupades definitivament per funcionaris de carrera.
b) Cobrir situacions urgents degudament motivades.
c) Substitució de funcionaris amb dret de reserva de placa.
SEGONA.- Requisits de les persones aspirants
A més dels requisits exigits en les Bases Generals disponibles en l'e-tauler de la corporació, les persones aspirants han de complir els requisits següents, el darrer dia del termini de presentació de les sol·licituds i s’han de continuar complint fins a la presa de possessió com a personal funcionari :
a )Tenir la ciutadania espanyola, d'acord amb les lleis vigents.
b )Haver complert 18 anys i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.
c )Estar en possessió títol de batxillerat, tècnic o un altre d’equivalent o superior, o en condicions d'obtenirla, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds per prendre part en les proves selectives.
En cas d'invocar un títol equivalent a l'exigit, haurà d'acreditar-se mitjançant certificació expedida pel Ministeri d’Educació i Ciència que ho acrediti.