ANUNCI pel qual es fa pública l'aprovació de les bases i la convocatòria per a la constitució d'una borsa de treball d'educadors/es de la llar d'infants municipal La Caramella.
Mitjançant Decret d'Alcaldia número 2024-0001698, de data 18 de setembre de 2024, s'han aprovat les Bases per a la constitució d'una borsa de treball d'educadors/ores de la Llar d'Infants Municipal "La Caramella", així com la convocatòria corresponent, en els termes següents:
BASES PER A LA CONSTITUCIÓ, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ LLIURE, AMB CARÀCTER D'URGÈNCIA, D'UNA BORSA DE TREBALL D'EDUCADORS/ES INFANTILS DE LA LLAR D'INFANTS MUNICIPAL “LA CARAMELLA”
Per demanar qualsevol informació relativa als processos de selecció, les persones interessades poden adreçar-se al web municipal http://www.roquetes.cat, apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e-tauler. També es poden fer consultes, única i exclusivament, mitjançant el correu electrònic Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1. És objecte d'aquestes bases, la regulació del procés de selecció de personal per a la constitució, pel sistema de concurs oposició lliure, amb caràcter d'ùrgència, d'una borsa de treball d'educadors/es infantils de la Llar d'Infants municipal “La Caramella”, amb el següent detall:
TIPUS RELACIÓ |
DENOMINACIÓ |
SUBGRUP |
CATEGORIA |
LABORAL |
EDUCADOR/A INFANTIL LLAR INFANTS MUNICIPAL “LA CARAMELLA” |
C1 |
TÈCNICA AUXILIAR |
1.2. Les retribucions són les que corresponguin, en el moment de cobrir la necessitat, d'acord amb els annexos de personal (RLT en elaboració) i legislació vigent, amb complement de destinació 18.
1.3. Tipologia jornada: jornada especial personal llars d'infants municipals.
Serveis ordinaris i complementaris detallats en el Reglament regulador del servei de la llar d'infants municipal "La Caramella", aprovat en sessió plenària, de data 27 de febrer de 2024, i publicat al BOPT CVE 2024-03876, de 9 de maig de 2024.
1.4. Les funcions generals i bàsiques que comporta aquesta plaça són les que, a títol enunciatiu, s'enumeren, a continuació:
- Col·laborar amb la direcció en l'elaboració del PEC, del PGA i del NOFC i de la memòria anual del centre.
- Posar en pràctica tots els elements i eines pedagògiques per tal de procurar la millor atenció, cura i educació als infants que atenen.
- Responsabilitzar-se del control d'entrades i sortides del centre de l'alumnat i dels seus responsables.
- Responsabilitzar-se del grup classe i assegurar una atenció individualitzada a les famílies de l'alumnat del grup.
- Adequar el projecte curricular de centre a la programació del grup d'edat del qual n'és responsable.
- Fer el seguiment de l'acció educativa per tal d'analitzar l'aprenentatge i observar el nivell evolutiu de l'infant individualment.
- Anàlisi del treball fet i del curs, elaborant un informe de cada infant.
- Participar en reunions convocades per la direcció i en les reunions col·lectives i entrevistes programades amb els pares i mares.
- Realitzar tasques educatives destinades a introduir valors culturals, desenvolupar actituds positives i la personalitat de cada infant.
- Atendre l'horari d'acollida, de dinar i de descans, com una franja no distinta de la resta del temps pel que fa a la importància educativa d'aquestes situacions de vida i aprenentatge
- Participar en activitats de formació que permetin l'actualització professional.
- Treball en equip. Coordinació i cooperació amb tota la comunitat educativa.
- Substituir el/la tutor/a, en cas que aquest/a no pugui ocupar el seu lloc de treball fins que arribi la substitució, si és el cas.
- Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant, adequadament, els equips relacionats amb la seva activitat, d'acord amb els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
- Adoptar, en el tractament de dades de caràcter personal, les mesures d'índole tèc- nica i organitzativa establertes per la Corporació i acomplir la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, així com mantenir el deure de secret i confidencialitat en relació a les mateixes, que subsistirà, fins i tot, una ve- gada acabada la seva relació funcionarial amb l'Ajuntament de Roquetes.
- I, en general, totes aquelles de la competència professional que li puguin encoma- nar els seus caps.
Actualment, la relació de llocs de treball es troba en procés d'elaboració.
SEGONA.- CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
2.1. Poden prendre part, en el procés selectiu, aquelles persones que reuneixin les condicions següents:
a) Nacionalitat: Cal tenir la nacionalitat espanyola o la d'altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/ores.
Igualment, hi poden participar, sigui quina sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge d'espanyol/a o de nacional d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat/ada de dret, els/les seus/seves descendents i els/les descendents del/de la cònjuge, sempre que no estiguin separats/ades de dret, siguin menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat dependents, d'acord amb el que disposa l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
En tots els casos, quan finalitzi el procés, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar, documentalment, la seva nacionalitat o, si s'escau, el vincle de parentiu amb el/la nacional, en virtut del qual es presenten, i en el cas de descendents majors de 21 anys, el fet de viure al seu càrrec. Igualment, hauran de presentar declaració jurada o promesa feta pel/per la nacional, en la qual aquest/a manifesti, fefaentment, que no està separat/ada de dret del seu/de la seva cònjuge.
També podran prendre-hi part, les persones estrangeres amb residència legal a Espanya, en igualtat de condicions que els espanyols.
b) Edat: Haver complert els 16 anys d'edat i no superar l'edat màxima establerta per a la jubilació forçosa.
c) Capacitat funcional: Cal tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria.
Les persones amb una discapacitat reconeguda seran admeses a la realització de les proves lliures, sense necessitat d'acreditar les seves condicions psíquiques, físiques i sensorials abans que comencin, sens perjudici que, superat el procés selectiu, en presentar la documentació per ser contractades, hagin d'acreditar, igual que la resta d'aspirants, la seva capacitat per desenvolupar les funcions i tasques de la plaça que es convoca i per prestar el servei públic corresponent.
D'acord amb el Decret 66/1999, de 9 de març sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, les persones que es presentin a un procés selectiu i sol·licitin alguna adaptació per realitzar les proves, ho hauran de fer constar, expressament, a la sol·licitud de participació i especificar de quin tipus (temps i/o mitjans materials). En aquest cas, també hauran d'aportar la certificació pertinent on consti el tipus i grau de disminució.
A aquests efectes, l'òrgan tècnic de selecció decidirà sobre les peticions d'adaptacions que s'efectuïn. Amb aquesta finalitat, podrà demanar un informe sobre la sol·licitud d'adaptació als equips de valoració multiprofessional.
d) Habilitació: És necessari no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se, per resolució judicial, en situació d'inhabilitació absoluta o especial, per a ocupacions o càrrecs públics.
En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.
Es requereix, a més, no haver estat condemnat/ada, per sentència ferma, per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, tal com especifica l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència.
e) Compatibilitat: No estar afectat/ada per cap dels motius d'incompatibilitat continguts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que es refereix al personal al servei de les administracions públiques i a la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. A tal efecte, haurà d'efectuar, abans d'incorporar-se al servei de l'Ajuntament, una declaració de les activitats que realitza, i si s'escau, sol·licitar la compatibilitat o exercici, altrament, l'opció prevista a l'article 10 de la Llei 53/84, l'article 10 de la Llei 21/1987 i l'article 337 del Decret 214/1990, de 30 de juliol.
f) Formació reglada mínima necessària Estar en possessió de la titulació de tècnic/a superior en Educació Infantil o tècnic especialista en Educació Infantil o equivalent o estar en condicions d'obtenir-la, en la data en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. Aquelles persones que presentin títols considerats equivalents als exigits, hauran d'acreditar l'equivalència, mitjançant certificació lliurada pel Ministeri d'Educació o el Departament d'Ensenyament de la Generalitat corresponent.
g) Llengua catalana: Les persones aspirants hauran d'acreditar el coneixement de “nivell de suficiència de català”(C1). En cas de no acreditar estar en possessió d'aquest certificat, hauran de realitzar la prova corresponent (i, superar-la amb la qualificació d'APTE/A), a no ser que estiguin exemptes d'acreditar els coneixements de llengua catalana, segons la base vuitena.
h) Llengua espanyola: Les persones aspirants que provinguin de països on la llengua espanyola no és idioma oficial, han d'acreditar el nivell superior de coneixements de llengua espanyola. En cas contrari, hauran de realitzar la prova corresponent (i, superar-la amb la qualificació d'APTE/A), a no ser que estiguin exemptes d'acreditar els coneixements de llengua espanyola, en els termes previstos a la base vuitena.
2.2. L'aspirant ha de posseir tots els requisits exigits en el dia d'acabament del termini de presentació d'instàncies i s'han de continuar complint, fins a la data de contractació, com a personal laboral fixe.
2.3. Per ser admeses a les proves selectives, n'hi ha prou que les persones aspirants manifestin, a la sol·licitud, que compleixen tots el requisits referits en aquesta base, els quals hauran d'acreditar, posteriorment, en finalitzar el procés selectiu.
2.4. No obstant això, si durant el procés selectiu, l'òrgan de selecció considerés que hi ha raons suficients, podrà demanar a qualsevol de les persones aspirants que acrediti el compliment de totes o alguna de les condicions i els requisits exigits per prendre part en el procés selectiu.
TERCERA.- FORMA I PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
3.1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es dirigiran a l' alcalde-president de l'Ajuntament de Roquetes, i es presentaran en un model normalitzat degudament complimentat, el qual estarà a disposició de les persones interessades al registre general de l'Ajuntament, i també es podrà obtenir a la seu electrònica.
3.2. Les sol·licituds es podran presentar en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i concordants de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de regim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Quan les instàncies siguin presentades en el registre general electrònic d'un altra administració o per correu administratiu, l'aspirant haurà de comunicar-ho, de forma immediata, via correu electrònic (Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.), dins del termini de presentació d'instàncies, adjuntant, els documents requerits a la convocatòria.
S'exceptuen, les presentades, mitjançant la seu electrònica d'aquest Ajuntament.
3.3. Les bases i la convocatòria es publicaran, íntegrament, al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a l'e-tauler i a la seu electrònica municipal. Els restants i successius anuncis d'aquesta convocatòria es faran públics en la seu electrònica i e-tauler. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats des de l'endemà de la data de la darrera publicació.
De conformitat amb el que estableix l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els restants i successius anuncis de cada convocatòria es faran públics, únicament, a la pàgina web municipal, apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e-tauler.
La presentació de la sol·licitud, fora d'aquest termini, comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant, sense possibilitat d'esmena.
3.4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants:
- Donen el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
- Presten el seu consentiment perquè l'òrgan convocant faci les comprovacions i les acreditacions, d'ofici, sense que l'aspirant hagi de presentar cap documentació que hi doni autorització expressa.
Aquest Ajuntament, en compliment del que estableix el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la llibre circulació d'aquestes (en endavant “RGPD”), referent a aquesta activitat de tractament, de selecció de personal, sobre les dades de caràcter personal, informa que el responsable del tractament és Ajuntament de Roquetes. Adreça: Av. Diputació s/núm. 43520 de Roquetes.
En cas que es consideri que s'ha vulnerat qualsevol dret o obligació relacionada amb la protecció de les dades de caràcter personal, siguin coneixedors d'una vulneració de la seguretat de les dades, o bé es vulgui demanar assessorament en qualsevol aspecte del compliment del RGPD, es poden posar en contacte amb la delegada de Protecció de Dades de l'Ajuntament de Roquetes, a través del correu Esta dirección de correo electrónico está protegida contra spambots. Usted necesita tener Javascript activado para poder verla.
3.5. Les persones aspirants hauran de manifestar, en la sol·licitud, que reuneixen tots i cadascun dels requisits i/o condicions exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini fixat per a la seva presentació.
3.6. Les sol·licituds han d'anar acompanyades dels documents següents:
- Document nacional d'identitat o NIE (número d'identitat d'estranger).
- Títols exigits o certificats acreditatius o resguard d'haver abonat els drets per a la seva expedició, incloent, si s'escau, l'acreditació del nivell de català i/o espanyol exigits.
- Currículum vitae.
- “Quadre resum dels mèrits al·legats”, degudament actualitzat, datat i signat, en model normalitzat, amb el contingut següent:
- Dades personals i de contacte
- Experiència professional, amb indicació dels diversos llocs desenvolupats i temps durant el qual es varen ocupar
- Formació acadèmica reglada
- Formació complementària específica, amb indicació del nombre d'hores lectives de cada curs o seminari
- Coneixements d'idiomes
- Autovaloració dels mèrits
- Declaració responsable de veracitat de la informació al·legada, en la fase de concurs
Els mèrits relacionats en el model normalitzat, es justificaran, mitjançant fotocòpies dels documents que els acreditin, en el termini que assenyali el tribunal qualificador, des de la publicació dels resultats de la fase d'oposició.
- Declaració de no estar inhabilitat/da per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol administració pública, i de no haver estat condemnat/ada, per sentència ferma, per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, ens els termes previstos a la base 2.1.d).
- Declaració de tenir capacitat funcional per a l'exercici de les funcions pròpies de la plaça objecte del procés selectiu.
- Declaració de no estar en cap dels supòsits d'incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració que se sol·licitarà o que ja es va obtenir, amb anterioritat, l'autorització de compatibilitat o que s'exercirà l'opció que preveu l'article 3 de la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i article 10 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat.
- Resguard d'haver pagat els drets d'examen, en els termes previstos a l'apartat següent.
3.7. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera, ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
QUARTA.- PAGAMENT DELS DRETS D'EXAMEN
4.1. Cal haver satisfet la taxa pels drets d'examen de 30,00 €. El fet d'abonar els drets d'examen no eximeix de la presentació de la instància de sol·licitud de participació en les proves selectives.
4.2. Segons l'Ordenança Fiscal núm. 21. reguladora de la taxa per expedició documents administratius:
“5. Epígraf cinquè. Altres expedients o documents
5.8.1 |
Drets d'examen |
30,00 € |
5.8.2 |
Drets d'examen en el cas que el subjecte passiu estigui en situació de desocupació (*) |
15,00 € |
5.8.3 |
Drets d'examen en el cas que el subjecte passiu estigui en situació |
0,00 € |
De desocupació i no percebi cap prestació econòmica (*)
(*) Caldrà justificar la situació que correspongui en el moment de realitzar el pagament de la taxa, mitjançant la presentació de la documentació següent:
- Informe de la vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), a data actual.
- Informe dels períodes de desocupació, emès per l'Oficina de Treball de la Generalitat (OTG), a data actual”.
4.3. El pagament es pot fer efectiu a la Tresoreria de la Corporació, mitjançant l'ingrés directe, en caixa, al mateix Ajuntament o per transferència bancària en el següent compte corrent: ES22-2100-0178-7302-0000-2286, (fent constar el nom i els cognoms, el nom de la convocatòria i l'import corresponent), i adjuntant una còpia del resguard de la imposició, a la sol·licitud.
4.4. De conformitat amb l'article 12 de la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de taxes i preus públics, procedirà la devolució de la taxa per drets d'examen quan no es realitzi el seu fet imposable, per causes no imputables al subjecte passiu. Per tant, no procedirà cap devolució dels drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives, per causa imputable a la persona interessada.
4.5. La manca de pagament, dins del termini de presentació de les sol·licituds, o el pagament incomplet de la taxa, determina l'exclusió de l'aspirant, sense possibilitat d'esmena.
CINQUENA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
5.1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'alcalde-president de l'Ajuntament dictarà una resolució, en el termini màxim de 15 dies, per la qual es declararà aprovada la relació provisional de persones aspirants admeses i excloses en el procés selectiu. En la mateixa resolució, s'establirà la designació nominal del tribunal, i s'anunciarà el lloc, la data i l'hora de reunió d'aquest, així com s'indicarà les persones exemptes de realitzar les proves de coneixement de les llengües catalana i espanyola.
Aquesta resolució identificarà a les persones aspirants admeses i excloses, sobre la base de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals I garantia dels drets digitals.
Dita resolució es publicarà a la web municipal, apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e- tauler, concedint-se un termini de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació, per formular, davant l'alcalde, les reclamacions que creguin oportunes adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir o per adjuntar la documentació que es requereix a la convocatòria, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015. En cas que les persones aspirants no esmenin, dins d'aquest termini, el defecte a elles imputable que hagi motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.
5.2. La publicació de la llista provisional d'admesos/es i exclosos/es a la web municipal, apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e-tauler substitueix la notificació individual a les persones interessades, de conformitat amb l'article 45 de la Llei 39/2015.
5.3. Les al·legacions presentades seran resoltes, en el termini màxim dels 15 dies següents a la finalització del període per a la seva presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.
Si no es presenten al·legacions o aquestes es desestimen, la llista de persones admeses i excloses es considerarà, definitivament, aprovada i no caldrà publicar-la de nou.
Si s'accepta alguna al·legació, es procedirà a aprovar la llista definitiva de persones admeses i excloses amb les esmenes corresponents i es farà pública a la web municipal, apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e-tauler. El contingut d'aquesta resolució ha de complir amb allò previst a l'aprovació de la llista provisional.
5.4. L'admissió o exclusió de les persones aspirants es farà tenint en compte allò que estableix l'article 77, apartats 2 i 3, del Decret 214/1990, de 30 de juliol.
Als efectes d'admissió, es tindran en compte les dades que les persones aspirants hagin fet constar a la sol·licitud i declaració responsable inclosa.
Les persones excloses són aquelles que no disposen, o no acrediten, totes les condicions i requisits per participar al procés selectiu, o bé han lliurat la sol·licitud, fora del termini reglamentari o sense abonar els drets d'examen. En aquest sentit, la data límit d'expedició del resguard de pagament de la taxa per drets d'examen ha de ser, com a màxim, el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.
SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
6.1. El tribunal qualificador estarà format per un nombre senar de persones designades per l'Ajuntament, integrades per un president i vocals, amb la distribució següent, respectant la paritat entre home i dona:
- Un terç serà integrat per personal del mateix Ajuntament.
- Un altre terç serà integrat per personal tècnic especialitzat en aquesta matèria.
- El terç restant proposat per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
6.2. El tribunal ha d'estar integrat, a més, pels membres suplents respectius que han de ser designats, conjuntament, amb els/les titulars.
6.3. Els membres de l'òrgan de selecció han de tenir la idoneïtat necessària en relació amb el tipus de plaça a proveir i una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les plaça objecte de convocatòria.
El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins, el personal laboral temporal i el personal eventual no podran formar part de l'òrgan de selecció.
La pertinença a l'òrgan de selecció serà sempre, a títol individual, i no podrà ser ostentada en representació o per compte d'altres.
6.4. El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, a més de la del president o presidenta i del secretari o secretària o de les persones que els substitueixin.
En cas d'absència del/de la president/a i del/de la seu/va suplent serà substituït/ïda pel membre de l'òrgan de major jerarquia, antiguitat i edat, en aquest ordre. En cas d'absència del/ de la secretari/ària i del/de la seu/va suplent, serà substituït/ïda pel membre de l'òrgan, de menor edat.
Les decisions s'adoptaran, per majoria de vots presents, i en cas d'empat, la Presidència podrà exercir el seu vot de qualitat. Per a les votacions, es seguirà l'ordre establert al decret de nomenament dels membres del tribunal, i el/la president/a serà l'últim/a a votar.
Totes les persones que participin a les sessions dels òrgans de selecció hauran d'observar l'oportuna confidencialitat i el secret professional, en tot el que fa referència a les qüestions tractades a les reunions que es duguin a terme.
Els acords del tribunal qualificador vincularan l'Administració convocant, sens perjudici que puguin ser impugnats en els supòsits i de la forma establerts a la legislació corresponent i que convingui, si escau, exercir les facultats de revisió d'ofici, d'acord amb la Llei 39/2015, cas en què caldrà practicar, novament, les proves o els tràmits afectats per les irregularitats. El tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que pugui suscitar el procediment selectiu.
Durant el desenvolupament de les proves selectives, el tribunal qualificador resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i adoptaran els acords que garanteixin el bon ordre del procés en allò que no s'hi prevegi, expressament, així com per decidir sobre les peticions d'adaptacions de les proves que efectuïn les personesparticipants en els processos.
En tot cas, el procediment d'actuació de l'òrgan de selecció s'ajustarà al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, sobre òrgans col·legiats.
Els membres de l'òrgan i personal assessor i col·laborador meritaran les indemnitzacions i assistències per raó de servei, d'acord amb el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig.
6.5. El tribunal pot disposar la incorporació a les seves tasques de tècnics i tècniques especialistes per a totes o algunes de les proves, els/les quals actuaran, amb veu però sense vot, per debatre, en les sessions del tribunal, les qüestions que se'ls sotmetin relatives a les matèries de la seva competència.
6.6. L'abstenció i recusació dels membres dels òrgans de selecció, de les persones assessores i col·laboradores, s'haurà d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
En la sessió de constitució del tribunal de selecció, el president exigirà, dels seus membres, una declaració formal de no trobar-se incursos en aquestes circumstàncies. Aquesta declaració també haurà de ser emplenada per les persones assessors especialistes i pel personal col·laborador que, si escau, incorpori als seus treballs.
Hauran d'abstenir-se de formar-ne part, i caldrà que ho notifiquin a la Secretaria General de la Corporació, quan es trobin en alguna de les circumstàncies que preveuen els articles esmentats o quan hagin impartit cursos o hagin realitzat treballs per a la preparació de les persones aspirants a proves selectives, durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Igualment, les persones candidates podran exercir el seu dret a la recusació, d'acord amb la mateixa normativa, en el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.
En aquests casos, la relació de membres definitiva es publicarà amb la llista definitiva de persones candidates admeses i excloses.
SETENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ
7.1. La selecció per concurs oposició consisteix en la valoració de determinades condicions de formació, mèrits o nivell d'experiència relacionats amb les funcions que comporta la plaça objecte d'aquesta convocatòria i en la superació de les proves corresponents. La puntuació obtinguda en la fase de concurs no podrà aplicar-se per superar els exercicis de la fase d'oposició.
7.2. Per cadascun dels exercicis de les proves, es realitzarà una única crida. Les persones aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l'hora assenyalats, fins i tot per raons de força major, seran definitivament excloses del procés selectiu.
El lloc, la data i l'hora del començament de la primera prova es faran públics a la resolució que aprova la llista provisional de persones admeses i excloses a la convocatòria.
El tribunal qualificador podrà determinar la realització d'una o més proves o exercicis en una sola sessió o en sessions diferents, segons consideri més adient. En aquest cas, la correcció de la prova o de l'exercici posterior quedarà condicionada a la superació de tots els anteriors quan aquests siguin eliminatoris.
7.3. Si el tribunal té coneixement que alguna de les persones aspirants no reuneix íntegrament els requisits per participar en la convocatòria, en qualsevol moment del procés selectiu, podrà proposar, amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió, i si escau, es posaran en coneixement de les autoritats pertinents les inexactituds o falsedats comprovades als efectes pertinents.
VUITENA.- EXERCICIS DE LA FASE D'OPOSICIÓ
1er Exercici. Coneixement de la llengua catalana
Consisteix en la realització d'exercicis de coneixements sintàctics i de comprensió de la llengua catalana, i si escau, en la realització d'una entrevista amb una persona experta que permeti valorar-ne els coneixements orals.
Queden exemptes de realitzar aquesta, les persones aspirants que acreditin, documentalment, dins el termini de presentació de les sol·licituds, estar en possessió del “Certificat de nivell de suficiència de català (C1)”, o equivalent o superior, tot i que el certificat de nivell es pot presentar fins al mateix moment d'inici de la prova.
Els objectius, l'estructura i el contingut de les proves responen als criteris establerts per l'òrgan competent en matèria de política lingüística de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.
No obstant, d'acord amb l'article 5 del Decret 161/2002, estan exemptes d'acreditar coneixements de llengua catalana, tenint en compte els nivells que preveu l'article 12:
a) Les persones aspirants que amb la possessió del títol exigit, com a requisit específic de participació a la convocatòria, acreditin, amb aquest mateix títol, que tenen el nivell de coneixements exigit o superior, tenint en compte la disposició addicional 1 i el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català.
Els títols acadèmics d'educació secundària obligatòria, batxillerat, formació professional i universitaris no tenen validesa, per si mateixos, com a documents acreditatius de coneixements de llengua catalana. En conseqüència, les persones candidates han d'adjuntar, a la sol·licitud, un certificat expedit per un institut d'ensenyament secundari (IES) públic en què consti, com a mínim, el nivell de competència lingüística que es demana en les respectives convocatòries. Queden exempts de presentar el certificat, les persones que acreditin que estan en possessió d'un títol universitari (grau, llicenciatura...) en què s'imparteix formació
específica en la llengua catalana, com ara, filologia catalana, traducció i interpretació, etc. (Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre (DOGC núm. 5511, de 23.11.09), per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Direcció General de Política Lingüística, modificada per l'Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril (DOGC núm. 5610, de 19.04.2010)).
b) Les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l'Ajuntament de Roquetes, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior a l'exigit a la convocatòria, o que hagin superat la prova esmentada en altres processos de la mateixa oferta pública d'ocupació.
Per a més informació, es pot consultar la pàgina web: http://llengua.gencat.cat/
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori i es qualificarà com a APTE/A o NO APTE/A. Restaran excloses del procés selectiu, les persones que no la superin.
2on Exercici. Coneixement de la llengua espanyola
Les persones aspirants que provinguin de països on la llengua espanyola no és idioma oficial, han d'acreditar el nivell superior de coneixements de llengua espanyola.
En cas que no es disposi d'acreditació documental del coneixement exigit de la llengua, s'haurà de superar la prova corresponent, tot i que el certificat de nivell es pot presentar fins al mateix moment d'inici de la prova.
Les proves es faran a càrrec de personal o escola d'idiomes amb habilitació per impartir docència o per realitzar exàmens oficials.
Als efectes d'exempció, les persones aspirants hauran d'acreditar, documentalment, una de les tres opcions següents:
a) Haver cursat la primària, la secundaria i el batxillerat, si s'escau, a Espanya.
b) Diploma d'espanyol (nivell superior) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.
c) Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers/es expedit per les escoles oficials d'idiomes.
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori i es qualificarà com a APTE/A o NO APTE/A. Restaran excloses del procés selectiu, les persones que no la superin.
3r. Exercici. Supòsit pràctic
Consistirà en la resolució, ja sigui per escrit o per demostració pràctica, a criteri del Tribunal, en el termini que fixi el Tribunal, que com a màxim podrà ser de 150 minuts, d'un o diversos supòsits o preguntes de caràcter pràctic que plantejarà el Tribunal relacionats amb les tasques, funcions i temari que figura en l'Annex I d'aquestes bases.
Es valorarà la sistemàtica en el plantejament, l'habilitat per solucionar els problemes plantejats, la formulació de conclusions, i el coneixement i l'adequada aplicació de la normativa vigent i dels coneixements teòrics, així com la presentació i l'absència d'errors, incoherències i aspectes no relacionats amb la qüestió plantejada.
No es podrà consultar cap tipus de material i a més, dels coneixements demostrats, es valorarà tant l'estil de redacció com les competències professionals.
El tribunal podrà acordar la lectura pública de l'exercici, per part de la persona opositora, podent formular-li les preguntes que l'òrgan de selecció consideri convenients, per tal de resoldre aquelles qüestions que, a judici d'aquest, hagin de ser objecte d'aclariment i/o desenvolupament.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants serà el mateix que el de la presentació de les sol·licituds, per participar en la convocatòria.
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori, es puntuarà sobre 200 punts, i cal obtenir una puntuació mínima de 100 punts, per poder superar aquest exercici. En cas contrari, es declararà NO APTE/A.
La puntuació màxima total de la fase d'oposició serà de 200 punts.
NOVENA.- DESENVOLUPAMENT DE LA FASE DE CONCURS
Podrà constituir un mèrit, tota experiència o formació que hagi estat realitzada, com a màxim, el darrer dia de presentació de la sol·licitud de participació al procés de selecció i que compleixi amb els paràmetres que es detallen a continuació.
El tribunal desestimarà les simples declaracions i els altres justificants que deixin lloc a dubtes sobre l'autenticitat dels mèrits o sobre la seva equivalència o prevalença respecte dels requerits, així com els documents que no continguin informació suficient per valorar, adequadament, aquests mèrits.
El tribunal podrà demanar, formalment, a les persones interessades els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que consideri necessària per a la comprovació dels mèrits al·legats.
Les persones aspirants tindran un termini de tres dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació del resultat de la valoració dels mèrits, per presentar les al·legacions que considerin oportunes.
No es valorarà cap mèrit que no quedi acreditat totalment (no de forma parcial), de la manera que s'indica, per a cada apartat.
El tribunal només valorarà els mèrits al·legats i acreditats, documentalment, per les persones aspirants que hagin superat cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, d'acord amb el barem següent:
A. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. Puntuació màxima: 25 Punts.
Per serveis prestats relacionats amb el contingut funcional de la categoria objecte de la convocatòria, segons el barem següent:
A.1. Experiència professional en l'administració pública o sector públic: 0,10 punts/mes.
A.2. Experiència professional en el sector privat: 0,06 punts/mes.
L'experiència s'acredita amb l'informe de vida laboral, emès dins el mes anterior a la finalització del termini de presentació d'instàncies. I, a més:
- A les administracions o empreses del sector públic, mitjançant certificació de l'òrgan competent, amb indicació expressa de l'escala i subescala o categoria professional desenvolupada, funcions, període de temps i règim de dedicació.
- A l'empresa privada, amb la fotocòpia del/s contracte/s de treball o certificació de l'empresa que indiqui els serveis prestats, la categoria professional i les funcions, el període de temps, data de finalització i el règim de dedicació.
Als efectes d'allò que s'estableix en aquest apartat, un mes equival a 30 dies. Així mateix, les fraccions inferiors a 30 dies poden acumular-se per comptabilitzar nous períodes de 30 dies. Si tot i així, finalment queden fraccions inferiors a 30, aquestes no es tindran en compte.
No seran objecte de valoració les pràctiques realitzades en el marc de convenis de cooperació educativa o anàlegs.
B. FORMACIÓ REGLADA. Puntuació màxima: 15 Punts
B1 Llicenciatura o Grau superior, en l'especialitat requerida, a la base 2.1.f), orientat a millorar les competències específiques: 10 punts.
B2 Postgrau o màster no reglat, en l'especialitat requerida, a la base 2.1.f), orientat a millorar les competències específiques: 12 punts.
B3 Màster universitari (reconeixement reglat), en l'especialitat requerida, a la base 2.1.f), orientat a millorar les competències específiques: 15 punts.
Només es tindrà en compte la de nivell superior.
Per acreditar els títols de formació reglada: diploma oficial o rebut de pagament de les taxes per a la seva obtenció.
C. FORMACIÓ PROFESSIONAL COMPLEMENTÀRIA ESPECÍFICA. Puntuació màxima: 15 Punts.
Es valoren els cursos i seminaris de formació, impartits en centres oficials, sempre i quan estigui relacionats amb el contingut funcional de la categoria objecte de la convocatòria :
C1. Cursos d'entre 10 i 30 hores: 0,10 punts.
C2. Cursos d'entre 31 i 50 hores: 0,20 punts.
C3. Cursos d'entre 51 i 100 hores: 0,30 punts. C4. Cursos de més de 100 hores: 0,40 punts.
Només es valoraran els cursos en modalitat presencial, amb aprofitament, els cursos en modalitat semipresencial o virtual amb tutoria i superació de prova en què s'acrediti l'aprofitament, i els cursos a distància que requereixin superar una prova presencial final.
En el diploma o certificació dels cursos, haurà de constar la seva durada en hores. Si no consta el número d'hores no seran valorats.
No seran objecte de valoració l'assistència a jornades ni al congressos, ni els cursos de durada inferior a 10 hores.
D. CONEIXEMENTS D'IDIOMES. Puntuació màxima: 5 punts.
Es valoraran els títols oficials que corresponguin a algun dels nivells del Marc Europeu Comú de referència, sempre i quan sigui superior al requisit de participació. Si es presenten diversos certificats del mateix idioma, només es tindrà en compte el de nivell superior:
D1. Nivell A2: 1 punt
D2. Nivell B1: 2 punts
D3. Nivell B2: 3 punts
D4. Nivell C1: 4 punts
D5. Nivell C2: 5 punts
La puntuació màxima total de la fase de concurs serà de 60 punts, no essent eliminatòria.
DESENA.- QUALIFICACIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
10.1. La qualificació de cada aspirant serà la suma de les qualificacions obtingudes en el conjunt de les fases realitzades, sempre i quan s'hagin superat les successives proves eliminatòries.
10.2. En cas d'empat en la puntuació final, l'ordre s'establirà a favor de l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es resoldrà a favor de qui hagi obtingut la puntuació més alta en la valoració de l'apartat professional. Si tot i així persistís l'empat, es resoldrà a favor de la persona que tingui la puntuació més alta en la valoració de la formació professional. En última instància, s'efectuarà un sorteig públic, per determinar la prioritat.
10.3. Pel que fa als resultats de cada prova i a l'anunci de les dates de proves subsegüents, aquests es faran públics a la pàgina web municipal, a l'apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e-tauler.
ONZENA.- CONSTITUCIÓ I FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL
11.1. Les persones proposades per l'òrgan qualificador constituiran la borsa de treball, per rigorós ordre de puntuació, essent cridats de major a menor puntuació.
11.2. El funcionament de la borsa, serà el següent:
- Com a mitjans de crida a les persones candidates per a cobrir les contractacions que sigui necessari, s'utilitzarà la comunicació telefònica i el correu electrònic.
- Es realitzaran dues trucades telefòniques en franges horàries diferents, a intervals no inferiors a 1 hora, en el mateix dia, o diferent, i es trametrà un correu electrònic.
- Tota comunicació entre l'Ajuntament i les persones interessades que derivi de l'aplicació d'aquest procés, s'efectuarà emprant l'adreça de correu electrònic i el telèfon facilitat a tal efecte, sent d'exclusiva responsabilitat de les persones candidates la seva inclusió a la sol·licitud de participació, en aquest procés selectiu, així com, en el seu cas, la seva actualització (amb comunicació escrita adreçada a l'Ajuntament). Si no es pot contactar amb la persona aspirant per cap dels mitjans esmentats, en un termini màxim de 24 hores, aquesta veurà decaigut el seu dret en aquella crida, i es contactarà amb la següent de la llista, si bé la persona aspirant mantindrà la mateixa posició, sens perjudici que, si és impossible contactar en tres propostes de contractació, se l'exclourà de la borsa.
11.3. Quan sorgeixi una necessitat de personal, es contactarà la persona que tingui major puntuació de la borsa que estigui disponible, d'acord amb els criteris següents:
- Quan una persona finalitzi el seu contracte s'incorporarà, de nou, a la borsa, en la mateixa posició que tenia, sempre i quan la valoració de l'Ajuntament hagi estat favorable. A aquest efecte, l'Ajuntament emetrà, si escau, un informe sobre la idoneïtat de la prestació dels serveis i el manteniment de la persona a la borsa, un cop finalitzat el contracte corresponent. Els informes negatius que s'emetin sobre la prestació del servei, es trametran a la persona a fi i efecte d'al·legacions. Posteriorment, l'Ajuntament resoldrà sobre l'exclusió o no de la persona a la borsa.
- El rebuig de la 1a i 2a proposta de contractació, per part de les persones candidates, suposarà que la persona cridada passi al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que estigui en situació de baixa mèdica o altres situacions de suspensió a què es refereixen les presents bases, i degudament acreditades. En aquest sentit, és causa de suspensió: la incapacitat temporal; el part, adopció o acolliment, tant preadoptiu com permanent o simple, paternitat i naixement de fills/es prematurs/es o que, per qualsevol altra causa, hagin de romandre hospitalitzats/des a continuació del part, sempre que concorrin els requisits que donen dret a gaudir del permís corresponent; defunció de familiars fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, amb una limitació temporal de fins a quatre dies; compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic, pel temps que sigui indispensable per donar compliment al deure; matrimoni propi, si la celebració ha tingut lloc, dins dels vint dies anteriors a l'oferiment de la proposta de contractació o ha de tenir lloc dins dels vint dies següents. En el cas que la persona interessada al·legui alguna de les causes esmentades, no es modificarà la seva posició dins de la borsa. La persona interessada ha de justificar, documentalment, el motiu de suspensió, davant l'Ajuntament.
1.4. Seran causes d'exclusió de la borsa de treball:
- Haver-se informat desfavorablement la prestació del servei.
- Renunciar a un contracte vigent.
- La voluntat expressa de la persona de ser exclosa de la borsa.
- No presentar la documentació per acreditar les condicions de capacitat i els requisits exigits, segons la base 11.5.
- Estar sancionat/ada, per resolució ferma, en via administrativa, d'un expedient disciplinari incoat, per la comissió d'una falta greu o molt greu.
- Rebutjar, encara que justificadament, tres ofertes de treball, llevat que sigui per causa de baixa mèdica o altre causa de suspensió establerta expressament en aquestes bases. Tal i com s'ha indicat, el rebuig de la primera i segona oferta de treball, comportarà que la persona se situï a l'última posició de la borsa.
- Haver estat impossible la localització de la persona en tres propostes de treball, amb el benentès que és, d'exclusiva responsabilitat d'aquesta, facilitar una adreça de correu electrònic i telèfon, i comunicar els canvis que s'hi produeixin.
Es consideraran disponibles per cobrir llocs les persones de la borsa que no prestin serveis, en aquell mateix moment, a l'Ajuntament.
11.5. Les persones proposades hauran de presentar a la Secretaria de la Corporació, en el termini màxim de 10 dies hàbils, els documents originals acreditatius de les condicions exigides a la base segona, així com la documentació següent:
1.1. Certificat mèdic que acrediti l'aptitud i la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques pròpies dela plaça a cobrir. Recursos Humans contactarà amb les persones seleccionades per citar-les a una revisió mèdicaobligatòria, per acreditar la possessió de la capacitat funcional necessària, per a l'exercici de les tasques pròpies dela plaça objecte de convocatòria. Aquesta revisió mèdica podrà ser substituïda per una certificació mèdica oficial.En el cas de les persones aspirants amb condició de discapacitat reconeguda que hagin estat proposades, haurand'aportar un certificat mèdic de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) on consti el grau de discapacitat i un certificat de la Generalitat de Catalunya, segons el qual poden desenvolupar les funcions de la plaça.
1.2. Certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual.
DOTZENA.- INCIDÈNCIES
12.1. El tribunat qualificador, mentre estigui constituït, està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixin en l'aplicació d'aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin, en tots els supòsits no previstos en elles, per tal de facilitar el desenvolupament normal del procés selectiu, els quals podran ser objecte de recurs d'alçada davant l'Alcaldia, en el termini màxim d'un mes a comptar des de l'endemà a la data de la seva notificació o publicació.
12.2. Abans de la constitució del tribunal i després que aquest hagi efectuat la seva proposta, aquesta facultat correspondrà a l'Alcaldia.
TRETZENA.- RECURSOS
13.1. Contra l'acte d'aprovació d'aquestes bases que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu, davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació íntegra al BOPT. Així mateix, es pot interposar, potestativament, recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació al BOPT, segons la LRJPAC. En aquest cas, no es podrà interposar recurs jurisdiccional fins que no sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació tàcita del recurs de reposició interposat.
13.2. Els actes qualificats i resolucions del tribunal de selecció podran ser recorreguts, en alçada, davant la Presidència de la Corporació, o de l'autoritat en qui hagi delegat, en el termini d'un mes des de la seva publicació al web municipal, apartat "Treballa a l'Ajuntament", i a l'e-tauler.
Els actes de tràmit del tribunal no podran ser objecte de recurs, sense perjudici que es puguin interposar reclamacions quan es tracti d'esmenar possibles errors materials en la confecció de la llista de persones aprovades, errors mecanografiats en la transcripció de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors observables, a simple vista. Aquests també podran ser corregits, d'ofici, per l'òrgan de selecció.
13.3. Contra les resolucions definitives de l'alcalde, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició dins el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació o notificació, o directament, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació o notificació.
13.4. Per la mera concurrència al procés selectiu, s'entén que les persones aspirants accepten íntegrament aquestes bases.
CATORZENA.- DISPOSICIÓ ADDICIONAL
A aquestes bases, en tot allò que no estigui previst en les mateixes, els seran d'aplicació: la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de las bases del règim local; el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; el Decret 214/1990 de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local; i, resta de normativa vigent i d'aplicació.
ANNEX I
TEMARI ESPECÍFIC
1. El desenvolupament psicomotor en els nens i nenes fins als tres anys. La psicomotricitat en el currículum de l'educació infantil.
2. El desenvolupament afectiu en els nens i nenes de zero a tres anys. Aportacions de diferents autors. La conquesta de l'autonomia.
3. L'infant descobreix als altres. Procés de descobriment, de vinculació i acceptació. L'escola com a institució socialitzadora.
4. Principals conflictes de la vida en grup.
5. Desenvolupament cognitiu fins als tres anys.
6. L'observació i exploració del món físic, natural i social.
7. Influència de les principals corrents pedagògiques i psicològiques en l'educació infantil.
8. La família, com a primer agent de socialització
9. Educació per a la salut. Actituds i hàbits referits al descans, higiene i activitat infantil.
10. Prevenció d'accidents, primers auxilis i malalties infantils.
11. Alimentació, nutrició i dietètica. Les hores de menjar com a moments educatius.
12. La funció de l'educador en educació infantil.
13 El desenvolupament del llenguatge fins als tres anys. Evolució de la comprensió i de l'expressió.
14. La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Criteris per a seleccionar, utilitzar i narrar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca d'aula.
15. L'educació musical en educació infantil. El descobriment del so i del silenci. Característiques i criteris de selecció de les activitats musicals. Els recursos didàctics.
16. Evolució de l'expressió plàstica en els nens i nenes. Elements bàsics del llenguatge plàstic. Objectes, continguts, materials, activitats, estratègies metodològiques i avaluació de l'expressió plàstica.
17. L'expressió corporal com a ajuda en al construcció de la identitat i de l'autonomia personal. Joc simbòlic.
18. Recursos didàctics i activitats adequades a l'etapa d'educació infantil.
19. Atenció a la diversitat
20. Coeducació i educació no sexista.
21. El Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l'educació infantil i els requisits de centre.
22. El Decret 21/2023, de 7 de febrer, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació infantil.
Roquetes, 14 d'octubre de 2024
Ivan Garcia Maigí
Alcalde